Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat de website beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken, gebruiker sesies te regelen en zoekmachine vriendelijke slugs te kunnen wijzigen. Door de site verder te bezoeken, gaat u akkoord met dit gebruik. Lees meer Sluiten
NL

Horeca protocol

Protocol Horeca bij opening / Huisregels per 28 april 2021

(overeenkomstig de richtlijnen die op dit moment gelden vanuit het RIVM)

Gezien het feit dat Restaurant St. Andrews een volledige horeca vergunning heeft is er toestemming verleend voor het openen van het terras.

Richtlijnen vanuit de overheid (welke in de basis sowieso gelden c.q. toegepast worden)

De openingstijden van de buitenterrassen zijn van 12.00 uur tot maximaal 18.00 uur.
- Er geldt een verplichte reservering van zitplaatsen vooraf. Dit kan aan de deur.
- Aan een tafel zitten maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand. Tenzij het gaat om personen uit hetzelfde huishouden en kinderen tot en met 12 jaar.
- Per buitenterras geldt een maximum van 50 personen.
- Een gezondheidscheck en een verzoek om te registreren zijn verplicht.
- De terrasbezoekers blijven zoveel mogelijk zitten. Verplaatsen gebeurt niet onnodig.
- Er is geen zelfbediening.
- Alleen voor toilet- en garderobebezoek of om te betalen mogen bezoekers naar binnen. Hierbij moet een mondkapje worden gedragen.
- Er wordt zoveel mogelijk contactloos betaald.
-  Er is geen entertainment (zoals live optredens en videoschermen) op of rondom het terras.
- De basisregels blijven gelden, zoals 1.5 meter afstand en het dragen van een mondkapje.


Hoe hebben wij dit vertaald naar een zo optimaal mogelijke, passende en praktische toepassing?

TAKE AWAY EN TERRAS BIJ HET STARTHUISJE

Geopend van 09.00 uur tot 20.00 uur
- Vrij toegankelijk
- Service betreft “take away”
- Groepsvorming niet toegestaan


TERRAS BIJ HET CLUBHUIS

Geopend van 12.00 tot 18.00 uur
- Max 50 personen in totaal per zit op het terras
- Max 2 personen per tafel, op 1,5 m. afstand van elkaar. Tenzij het gaat om personen uit hetzelfde huishouden (die dus ook op het zelfde adres wonen!) en kinderen tot en met 12 jaar


N.B. Brasserie/clubhuis en restaurant zijn vooralsnog gesloten. Deze ruimte is wel in gebruik voor de routing van het eigen personeel.

Reserveren
Indien u NA het golfen gebruik wenst te maken van ons terras is dit mogelijk d.m.v. een reservering. Reserveren kan zowel bij de horeca zelf als ook via de receptie.

Reserveringsaanvragen bij voorkeur via reserveringen@st-andrews.nl waarbij aan te geven;

Naam
- Aantal personen
- De tijd van reservering (hierbij houden wij rekening met uw starttijd)
- Te reserveren tijden liggen tussen 12.00 en uiterlijk 17.30 uur

Uiteraard kunt u ook spontaan besluiten om gebruik te maken van onze horeca (door op DAT moment nog te reserveren), maar houdt u er dan wel rekening mee dat gezien het (voorlopige) beperkte aantal zitplaatsen op ons terras de kans bestaat dat er geen tafel beschikbaar is.

Gasten die liever niet willen reserveren, of dit vergeten zijn, kunnen natuurlijk gebruik maken van onze Take way.

Ontvangst gasten
De voorlopige entree is via het pad aan de zijkant van het terras (bij hole 18), waar u zich dient te melden c.q. moet wachten bij het bordje (zie bewegwijzering) op een van onze medewerkers.
Hier wordt uw reservering gecheckt en wordt u verzocht uw handen te desinfecteren.
Tevens volgt een verplichte verificatie van gezondheid door het personeel.
Vervolgens zijn wij verplicht alle bezoekers te vragen om hun contactgegevens beschikbaar te stellen ten behoeve van eventueel bron- en contactonderzoek.
Bij verplaatsing over het terras wordt u verzocht een mondmasker te dragen. Zodra u plaats heeft genomen mag dit weer af.

Placeren gasten + informeren route
Na de “ontvangst” verwijzen wij u naar de voor u gereserveerde tafel (op het terras).
Er zijn vaste zitplaatsen, waar u verzocht wordt tijdens uw bezoek ook te blijven zitten.
Dit ter voorkoming van te veel beweging op het terras, waardoor de RIVM-richtlijnen in het geding komen.

Ook alle tafels op het terras, hebben een vaste plek en hiermee mag dus niet geschoven worden.
Ook het aantal stoelen per tafel is vastgesteld en mag niet uitgebreid worden.
Alle stoelen staan op 1,5 m afstand van elkaar én van de plek waar de bedieningsmedewerker contact heeft met u als gast.

Hier wordt u nogmaals geattendeerd op de geldende huisregels.

Bij het niet naleven van de huisregels, zullen we u hierop wijzen en indien nodig zijn we verplicht u te verzoeken de locatie vroegtijdig te verlaten.

Groepen/flights gasten van meer dan 2 personen, zullen over meerdere tafels verdeeld worden.
Het maximale aantal personen dat wij mogen plaatsen aan onze tafels is 2.

N.B. Uitgezonderd van dit maximum per tafel zijn kinderen t/m 12 jaar en personen uit het zelfde huishouden (die dus ook op het zelfde adres wonen!). Als u van deze uitzondering gebruik wenst te maken verzoeken we u dit bij de “reservering” kenbaar te maken, opdat wij de voor gereserveerde tafel voor u kunnen voorbereiden.

Toilet & uitgang
U dient het terras te verlaten via de linkerzijde (bij kleine vergaderruimte) richting de parkeerplaats (zie bewegwijzering).
Het toilet kan uitsluitend via de hoofdingang van het gebouw bezocht worden (in de hal).
Volg hiervoor de bordjes “uitgang” via het terras. Na het toiletbezoek kunt u het terras weer betreden via de “ingang”.

Opnemen eten & drinken
Het opnemen van uw bestelling gebeurt door de bediening. Er is géén zelfbediening mogelijk.
Onze actuele menukaart krijgt u aangereikt door ons personeel.
De bediening komt bij u aan tafel en neemt hier op gepaste afstand de bestelling op.

Bestek wordt op de dientafel bij de gast gelegd. We gebruiken hiervoor bestekzakjes.

Route & werkwijze bediening
Alle deuren van het terras naar het clubhuis, mogen uitsluitend door het bedienend personeel gebruikt worden. Zij lopen t.b.v. de bediening natuurlijk tussen de tafels door.

Ter info
Naast het verplichte dragen van een mondmasker, wordt al ons personeel geacht elk half uur zijn/haar handen te reinigen met water en zeep. Dit wordt geregistreerd op een aftekenlijst.
Elk medewerker heeft tevens haar/zijn vaste werkplek.
De foodloper (draagt altijd handschoenen!) is degene die in de keuken de gerechten van de keuken naar u, de gast, brengt.

Afrekenen en route gasten
Het afrekenen dient bij voorkeur plaats te vinden aan uw eigen tafel.
Bent u in het bezit van een VIP-account met een daarbij behorend pasje, dan vragen we u bij de bestelling hier direct mee af te rekenen.

N.B. opwaarderen van de VIP-pasjes, bij voorkeur tot € 50,- contactloos.

Alle overige rekeningen zullen gepresenteerd worden in een rekeningenmapje aan tafel.

Pinbetaling (contactloos) heeft onze voorkeur, maar contant mag desgewenst ook.
Pinnen/creditcard met pincode kan enkel onder begeleiding van een bedieningsmedewerker (op 1,5 meter afstand) binnen plaatsvinden. Dit heeft niet de voorkeur.
Het dragen van een mondmasker is hierbij weer verplicht.

N.B. na elk contact zal door het bedienend personeel de pinterminal gedesinfecteerd te worden.
Bij contante betalingen wordt het geld door de gast in/op het rekeningenmapje op de tafel neergelegd, zodat het personeel het van daar uit kan pakken en retourneren.

Volgende zit of einde avond
Na uw vertrek zal alles schoongemaakt en ontsmet worden met desinfectiespray voor de volgende gast(en).

We wensen u (weer) een heerlijk verblijf toe.
Team St. Andrews

Bent u geïnteresseerd in het actuele en volledige protocol van Koninklijke Horeca Nederland klik dan hier.